Pages

Friday, April 25, 2008

stijfselmarmer

Het maken van stijfselmarmer is op zich heel simpel maar voor kinderen gebruik ik het liefst behangplaksel in poedervorm dat ik aanleng met water en door een zeef wrijf. Ik voeg daar plakkaatverf aan toe. Kinderen hebben genoeg aan de drie primaire kleuren, ze kunnen dan ook nog mengen. Ik geef ze kammetjes, kartonnetjes, sateprikkers en sponsjes om figuurtjes in de dun opgebrachte laag verf te maken. Donkere kleuren werken het beste op witte vellen tekenpapier. Ik wil ook nog een keer experimenteren met zwarte of rode vellen. De vellen druipen over het algemeen niet en kunnen aan een lijntje te drogen worden gehangen. Door de behangplaksel zijn de vellen lekker stevig en kunnen uitstekend gebruikt worden voor het bekleden van boekjes

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails