Pages

Thursday, March 10, 2011

Needle tatted mask, Masker van naaldfrivolité


This mask was an enormous job, I can tell you. The pattern is from Needle Tatting and other nonsense. The first medallion I did with shuttles, because I just didn't figure out how to do it with a needle, but the side medallions and the rest of the pattern I used a needle. What I found very difficult at the end was to work over the metal thread and hide it completely, perhaps I should paint it black first next time. I am proud with the end result though and I learnt a lot from this exercise.

Dit masker was een enorme klus. Het patroon is van Needle Tatting and other nonsense. Het eerste medaillon heb ik met spoeltjes gemaakt, omdat het me niet lukte met een frivoliténaald, maar de medaillons aan de zijkant en de rest van het patroon is helemaal met een naald gedaan. Wat me erg tegenviel was om het ijzerdraad heen werken en te zorgen dat het onzichtbaar werd, misschien verf ik het de volgende keer eerst zwart. Ik ben wel trots dat het eindelijk af is en ik heb een hoop geleerd van dit patroon.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails