Pages

Friday, May 27, 2011

Journal spread inspired by an old manuscript. Pagina's in mijn Art Journal geinspireerd door een oud manuscript.


handcarved stamps

There are these fabulous old manuscripts with handwriting and beautiful embellished pages. I love to study them. So the pages I made this week are inspired by those. What did I do? Well. first a layer of gesso, then after drying some thinned blue acrylic paint on them. After that I blocked the middle part of the page with a rectangular piece of paper in order to stamp the sides. I just stamped away with red and some purple acrylic. On the right page I added some colored pencil between and on the stamped images and wrote some text in the middle with a fineliner. On the left page I glued some stamped tissue paper and put some clear tape transfers (I love that technique). And well that is it really. Just added some white pen on the right page and some golden acryl paint on both the pages.

Er zijn zulke prachtige oude handschriften met tekst en versieringen. Ik bestudeer ze graag. Bij de pagina's die ik deze week heb gemaakt heb ik me hierdoor laten inspireren. Wat heb ik gedaan? Wel, eerst een laag gesso om het papier te verstevigen, toen die droog was ging er een laag verdunde blauwe acrylverf overheen.Daarna heb ik het middelste gedeelte van de rechterpagina afgedekt met een velletje papier om daarna de randen lukraak te stempelen met rode en wat paarse acrylverf. Op de rechterpagina heb ik aan de randen kleurpotlood toegevoegd en een tekst in het midden geschreven met een zwarte fineliner. Op de linkerpagina heb ik stukken bestempeld tissue papier geplakt en een paar doorzichtige plakband transfers geplakt. En dat is het zo'n beetje, o ja nog wat goudkleurige acrylverf en witte viltstift op de rechterpagina.
Bekijk eens zo'n oud handschrift je vindt ze hier.

2 comments:

  1. Wat geweldig dat ik jouw blog gevonden heb. Ik ben nog maar pas begonnen met art-journaling. Alles is zo verschrikkelijk nieuw. Ik ben heel blij met je foto's over de verschillende stadia van een page.
    Ik ga vanavond eens lekker rondneuzen hier.
    Groet,
    Tjits

    ReplyDelete
  2. Erg mooie zelfgemaakte stempels! Ik moet ook hoognodig aan het uitsnijden! Knap dat je je blog tweetalig doet!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails