Pages

Sunday, May 1, 2011

Needle tatted necklace with rosette Halsketting met rosette van naaldfrivolité


This rosette and the rest of this ornament was made entirely with needle tatting. I used thread #20 and needle #5. I first made the centre flower and after that added the little rose and the side embellishments. I didn't make a design, just tatted away. I love this blue color and I think the silver ornaments add to the sparkle. And the lovely model ofcourse I had in front of my camera.

De rosette en de rest van dit ornament maakte ik in zijn geheel met naaldfrivolité. Ik heb draad #20 gebruikt en naald #5. Eerst maakte ik de roos in het midden, daarna voegde ik de kleine roos toe en de zijornamenten. Ik heb vantevoren geen ontwerp gemaakt, maar heb het al doende bedacht. Ik vind deze kleur blauw erg mooi en de zilveren hangertjes geven het iets extra's. En het prachtige model dat ik voor mijn camera had natuurlijk.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails