Pages

Friday, May 6, 2011

Watercolor: She visits her grave.Aquarel: Ze bezoekt haar graf


The human figure I find the most difficult to draw. So I sometimes copy from drawing manuels. This figure is from one of Christopher Harts books, called Manga mania occult and horror. Most of his books deal with drawing cartoons, but I don't like cartoons. This book however gives detailed information how to draw human beings (occult ones I should say). I am really going to try again.
For her hair I used colored pencil, I didn't want to but I couldn't get it right with paint.

Menselijke figuren tekenen vind ik vreselijk moeilijk. Dit figuur komt uit een boek van Christopher Hart, het heet Manga horror & occult. Zijn boeken gaan meestal over cartoontekenen, maar dat is niet mijn stijl. Dit boek geeft echter een goede methode om mensen te tekenen (een beetje griezelige weliswaar). Ik ga het echt weer proberen. Voor haar haar gebruikte ik kleurpotlood, dat doe ik liever niet, maar met alleen verf lukte het niet.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails