Pages

Saturday, July 30, 2011

Memento mori, new drawing. Memento mori, nieuwe tekening


Most of this drawing is water colors. At the end I added some pastels colored pencils, fineliner and acrylic white paint. The paper I used is a bit too rough for my liking, but well I started on this, so I had to finish it. I particularly like the flower in the background, backgrounds are always difficult. I should study skulls more, I think.

Deze tekening is voornamelijk met aquarelverf gemaakt. Aan het eind heb ik wat pastelkrijt, kleurpotlood, fineliner en witte acrylverf toegevoegd. Het papier is wat te oneffen naar mijn mening, maar ja ik was nu eenmaal begonnen. Ik ben tevreden over de bloem in de achtergrond, achtergronden zijn altijd een probleem voor mij. Op schedels moet ik me nog wat meer toeleggen.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails