Pages

Saturday, October 8, 2011

Book with open spine sewn over tapes. Boek met open rug over bandjes genaaid.



The pages of this book are made from standard-sized printer paper, cut in half and then folded. There are 8 signatures of four sheets each. I had some trouble with pasting the ribbon on the covers. The paste went through the ribbon in some places. Next time I will try pasting it down with very dry paste. Or is there an other solution? Well and also, I think the thread I used is too thin. It is the first one I made, so the next one will hopefully be better.

Voor de bladzijden van dit boek heb ik A4 printervellen gebruikt, eerst doormidden en dan gevouwen. Er zijn 8 katernen met elk vier bladen. Ik had problemen met het plakken van de lintjes, de lijm ging er op sommige plaatsen doorheen. Volgende keer zal ik heel droge lijm gebruiken. Of is er een andere oplossing? Bovendien heb ik te dun garen gebruikt, wel het is mijn eerste poging, dus de volgende zal beter worden, toch?

1 comment:

  1. Het ziet er wél leuk uit Helen! Oefening baart kunst - toch? Het doorslaan van de lijm is vaker een probleem bij de fijnere lintsoorten. Zuinig zijn met lijm kan een oplossing zijn. Of proberen het lint eerst te verstevigen met bijv. strijkvlieseline.
    succes!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails