Pages

Sunday, November 6, 2011

Tatted Bookmark with two colors. Boekenlegger van frivolité in twee kleuren


This bookmark taught me a lot. Working with a self closing mock ring, although I did that before. The SLT (shoe lace trick) which consists of a simple knot and makes it possible to work with two colors. And the OTT (Over the top join). I used thread #10 and therefore the bookmark is a bit larger than the one in the pattern of Jane Eborall which I found here.

Van het maken van deze boekenlegger heb ik een hoop geleerd: de zelfsluitende 'mock ring' die ik wel al vaker heb gebruikt. En de 'shoe lace trick' die uit een eenvoudige enkele knoop bestaat die je in staat stelt van kleur te wisselen. Daarnaast ook nog de 'over the top join' een handige verbinding. Met draad #10 werd mijn boekenlegger wat groter dan het patroon van Jane Eborall dat je hier kunt vinden.

1 comment:

  1. It's very beauty. I would like to make the same! Could you send me the pattern by e-mail (archeoexpert@wp.pl) because your link didn;t work :( Please, could you help me?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails