Pages

Saturday, March 31, 2012

Needle tatting with sock yarn. Naaldfrivolité met sokkengaren



There exist fairly thick needles for needle tatting. I decided to try them out. With a needle #2 and some blue sock yarn I made some rosettes. It could be a scarf when finished, but that is just the problem. I find making 20 or so rosettes with sock yarn very boring. Perhaps I will decide to make one a day! I don't quite understand why it suddenly becomes boring, while making something with a thinner needle and thinner thread is quite the opposite.
In red Lizbeth #10 I am also making rosettes, I have not decided yet what it is going to be either a bracelet again or a necklace. Here I worked with a needle #5.

Er zijn heel dikke frivoliténaalden te krijgen. Ik wilde die eens uitproberen. Met een naald #2 en blauw sokkengaren ben ik een paar rosetten gaan maken. Als ik die aan elkaar zet kan het een sjaal worden, maar ik heb hier een probleem. Twintig of meer van die rosetten maken van sokkengaren is ontzettend saai werk. Ik zou er één per dag kunnen maken! Ik begrijp niet goed waarom dat zo is, want met een dunnere naald en dun garen vind ik het juist heel leuk werk.
Met rood Lizbeth garen #10 ben ik ook rosetten aan het maken, ik weet nog niet wat het gaat worden een armband of een halsketting. Dit doe ik met naald #5.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails