Pages

Sunday, March 18, 2012

Working with watercolors. Aan de slag met aquarelverf



I really find the workshop with Cathy Johnson for Strathmore very inspiring. For week 3 I did the wooden toy cow 3 times. First without any guidelines, which I found the hardest, then with a pen drawing first ( micron fineliner) and finally with a pencil sketch first.
My watercolor of the church of Anloo I made from a photo I took some time ago. In week 2 Cathy demonstrates how she makes a painting from a photo of a building. It really helps to see her working. The question is when is your painting finished? I think I have to work some more on the church, but I am also afraid to spoil what I already have: in short a dilemma!

De workshop watercolor sketching van Cathy Johnson voor Strathmore is echt heel inspirend. Ik heb de oefening gedaan van week 3: een houten speelgoed koe. Eerst direct met verf (heel lastig), daarna eerst een pentekening (ik gebruik micron fineliners die zijn watervast) en tenslotte eerst een schetsje in potlood gemaakt.
Mijn aquarel van de kerk in Anloo is gemaakt naar een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. In week 2 van de workshop laat Cathy goed zien hoe ze een gebouw schildert naar een foto. Het is zo leerzaam haar aan het werk te zien. De vraag is altijd wanneer is je werk af? Ik ga nog wat doen aan dit kerkje, maar ik ben altijd bang het te verpesten: kortom een dilemma!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails