Pages

Saturday, June 2, 2012

Coptic binding with Japanese paper cover. Koptische binding met omslag van Japans papier



This coptic binding took some time, I think it was three times I did the binding. Everytime with another thread. The first thread was too thick, the second too thin. Finally I used tatting thread #10 and this looks good. But I am still looking for a nice waxed thread to bind my books with. I think I have to wait for the bookbinding fair in November! The Japanese paper makes it look very nice. How I love to work with that paper!
For more information on coptic bindings look here.

Deze koptische binding heeft me heel wat hoofbrekens gekost. Ik heb dit boekje drie keer gedaan. Iedere keer met een andere draad. Eerst was het te dik, toen te dun en uiteindelijk heb ik katoenen garen gebruikt #10. Ben nog steeds op zoek naar een mooie dunne draad met een waslaagje. Ik denk dat ik die pas vind op de boekbindersbeurs in november!
Informatie over koptische bindingen vind je hier.

2 comments:

  1. Hi Helen

    I love book binding techniques, your book is awesome. I have tried book binding on a really small book and fully enjoyed it.

    Blessing Janet

    ReplyDelete
  2. Het is een prachtig boekje geworden Helen! Ik ben helemaal fan van zelf boeken maken - maar dat wist je misschien al.... de coptische binding is op dit moment favoriet, maar ik ken een aantal bindingen en switch voordurend. Ik koop mijn 'gewaxed draad' het liefst bij de kunstenaarswinkel in E'hoven.. die is perfect. Ik weet niet waar jij woont, maar op een boekbindbeurs vind je ook zeker iets van je gading! In november zei je? Waar... waar... waar is dat???

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails