Pages

Saturday, August 25, 2012

Stone dressed in tatting. Steen in frivolité

This stone, a Selenite, is covered in thread # 10 with tatting. I used a shuttle (that was quite a juggling!). This is just a first try and I am not so happy with the back, so I will not show it here. I have to work on it some more. This stone is said to be good for communication. When I had finished I sprayed it with water and then read the warning that this stone dissolves in water! Dried it quickly and I am happy to say it is still here.



Deze steen, een maansteen, heeft een dekje van frivolité gekregen. Heb het met een spoeltje gedaan (dat was nog een heel gedoe) en de achterkant is niet naar mijn zin, dus die toon ik hier maar niet, daar wordt nog aan gewerkt. Heb garen #10 gebruikt. Deze steen bevordert de communicatie is mij gezegd. Toen ik klaar was, heb ik hem met water bespoten en toen las ik dat deze steen oplost in water! Dus gauw weer afgedroogd en gelukkig is hij er nog.

2 comments:

  1. I bought some glass from the ocean that I want to cover, like this beautiful piece of work. They called them "Mermaid Tears"

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails