Pages

Saturday, August 4, 2012

Tatting pattern with just chains. Frivolitépatroon met enkel boogjes.

This pattern from Monica Hahn from 'Christmas Angels...' called  Frame #1 exists of only chains. It gives the pattern a bit of a modern look. I used shuttles, but I am curious to try it out with the needle.

Dit patroon van Monica Hahn uit 'Christmas Angels...', Frame #1 bestaat uit alleen maar boogjes en dat geeft het iets moderns. Ik heb het nu gemaakt met spoeltjes, maar ik ben benieuwd hoe het gaat met een frivoliténaald.

I never iron my tatting. I pin it to polystyrene, then spray it with a lot of water and let it dry. The cotton thread  absorbs the water so it expands and when it dries it is beautifully thick. Well that is how I do it, I am always told it is a sin to use an iron on lace. What do you do?


Ik strijk mijn frivolitéwerk nooit. Ik speldt het op piepschuim en maak het goed nat en laat het dan aan de lucht drogen. Het katoenen garen neemt het water op en zet uit, als het dan droogt is het mooi dik en zit het patroon er goed in. Zo doe ik het, ik heb altijd gehoord dat je kant nooit mag strijken. Hoe doe jij het?

2 comments:

  1. What a gorgeous bookmark! I'd like to make one. Please take a look at my tatting blog: www.straightlacedtatting.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Your frame is gorgeous!!! :)
    And your bookmark is really great!! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails