Pages

Saturday, October 6, 2012

3rd round lace mat Tat-Along. 3de ronde in de Frivolité-Mee van het kanten kleedje.

Finished the 3rd round of the lace mat. So now I am starting the final round. I had some trouble with finding out how to tackle this round. For help look here. I decided to make the points first and attach them while tatting the final round. Some of the points are ready. They contain uneven split rings, that sounds harder than it is. I worked them with one shuttle and a loose end of thread.

Ben klaar met de derde ronde van het kleedje in de Frivolité-Mee. Nu de laatste ronde nog. Ik zag niet meteen hoe die moest. Uitleg vind je hier. Ik besloot eerst de punten te maken en die mee te nemen bij het maken van de rest. Een paar punten heb ik al gemaakt. Ze bestaan voor het grootste deel uit ongelijke split ringen, dat lijkt moeilijker dan het is. Ik heb één spoeltje gebruikt en het andere deel van de draad los laten hangen.

                                          Points for the third round.

I just have to show you this: a tin with a zipper! A supermarket in the Netherlands has these for sale for children to put their animal pictures in. Aren't they cute?

Dit moet ik even laten zien: een blikje met een rits! Albert Heijn verkoopt ze op dit moment voor de dierenplaatjes die je nu kunt sparen. Zijn ze niet prachtig?

2 comments:

  1. Your mat is stunning!!! :)
    And the tin is cute!! :)

    ReplyDelete
  2. thanks for your comment, it made me smile, you are right about the pumpkin costume! I think your lace mat is beautiful - i love the red and purple colour together!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails