Pages

Saturday, October 13, 2012

Final round Tat-Along lace mat. Laatste rondje van het kanten kleedje.

Finally done! It is by far the biggest thing I'e ever tatted with shuttles. When it was done I had so many loose threads to sew in, it was horrible. So now I am learning the Magic Thread Method. Here is a link, but on You Tube there are also very clear video's. I am tatting a bookmark and I am using this method with every loose end. It costs some time, but in the end it saves time, I think.

Eindelijk is ie af! Het is het grootste project dat ik ooit met spoeltjes heb gemaakt. Toen het klaar was moest ik ontzettend veel losse eindjes wegwerken, dat was bijzonder vervelend. Dat is de reden dat ik mezelf nu de 'Magic Thread Method' aan het aanleren ben. Hier is een link, maar op You Tube zijn ook duidelijke filmpjes te vinden. Ik werk nu aan een boekenlegger en ieder los draadje probeer ik  op die manier weg te werken. Het houdt wel op, maar aan het eind heb je dan natuurlijk weer minder te doen.


Who broke my string of pearls?

Besides tatting I also had some time for a little watercolor. Still working from Stephanie Pui-Mun Law's book Dreamscapes: Creating magical Angel, Faery & Mermaid Worlds with watercolor.
I just ordered her 2nd book, I'll show it when it arrives.

Naast frivolité heb ik nog kans gezien een aquarelletje te maken. Ik doe nog steeds oefeningen uit Stephanie Pui-Mun Law: Dreamscapes: Creating magical Angel, Faery & Mermaid Worlds with watercolor. Ik heb net haar tweede boek besteld. Als het er is zal ik het laten zien.

3 comments:

  1. oh my, your tatting is lovely! i have always had a fondness for lace.

    i have that book, still need to sit down and try it out. you painting is lovely as can be.

    ReplyDelete
  2. That looks wonderful!! You did a really great job!! :)

    ReplyDelete
  3. I LOVE this! it looks like a snowflake!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails