Pages

Saturday, January 26, 2013

Tatted mat with celtic picot round 2. Frivolité kleedje met keltische picot, tweede ronde.



This is the second round of the Tatted Mat with Celtic Picot. I use a thread I haven't used before: Scheepjeswol Maxi it says on the label. It is 100% coton mercerized and it feels thinner than seize 10, but I am not sure if it is seize 20. It works nicely and the ball is 100g, so that is a lot.

Hier de tweede ronde van het kleedje met keltische picots. Ik gebruik hiervoor een garen dat ik niet eerder heb gebruikt. Het is van Scheepjeswol en heet Maxi, het is 100% katoen, gemerceriseerd en het voelt dunner aan dan #10, maar of het #20 is durf ik niet te zeggen. Het werkt heel prettig en een bol is 100gr., dus heel wat.
The celtic picot is not hard to make, though you have to be careful with the join, Above is how it should look and under you see where I went wrong. Well just hoping no one will notice for it is too much of a hassle to undo it.

De keltische picot is niet moeilijk op zich, maar je moet wel even uitkijken met het maken van de verbinding. Boven zie je hoe hij er hoort uit te zien en onder hoe ik de fout in ging. Nu maar hopen dat het niemand opvalt bij het kleedje, het is echt te veel gedoe om dit uit te halen.
Above the twisted celtic picot. It was the first I did in this second round and I am learning...at least I am telling myself. Still I really like this join. The pattern by Jennifer Williams is here.

Bovenstaand de gedraaide picot. Het was wel de eerste die ik deed bij deze ronde en het is een oefening...houd ik mezelf voor. Het blijft een leuke verbinding, vind ik. Het patroon van Jennifer Williams staat hier.

3 comments:

  1. This is so clever - I will have to try these celtic picots! Thanks for the warning about the twisting - sounds like something I might do in haste while not paying attention :) Your thread is a very pretty color too.

    ReplyDelete
  2. beautiful as usual! love the pink colour!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails