Pages

Monday, March 11, 2013

Evening sky with moon in watercolors. Maan in aquarel.

 I am a big fan of Stephanie Pui-Mun Law and especially of her books about how to create watercolor fantasy worlds. I have now two of her books: Dreamscapes, creating magical Angel, Faery & mermaid worlds with watercolor and Dreamscapes myth and magic, creating legendary creatures and characters in watercolor. There is also a third volume, but I haven't ordered that yet. First I want to work with the other titles, there is so much information in those books! I haven't finished them and I want to take my time. I am learning that you have to be patient to paint all those little details.
As you see this time I practised a moonlit sky. These are just small exercises, they are not bigger than 10x15 cm. But they took quite some time to make.

Ik ben een grote fan van Stephanie Pui-Mun Law en vooral van haar boeken over het aquarelleren van fantasy werelden. Ik heb nu twee titels van haar: Dreamscapes 1 en 2. Er is ook al een derde deel, maar dat wil ik pas aanschaffen als ik de eerste twee delen heb doorgewerkt. Er staat ongelofelijk veel informatie in zo'n boek. Ik heb al wel geleerd dat je een hoop geduld moet hebben om al die kleine details te schilderen.
Dit zijn oefeningen van de avondhemel met maanlicht. Het is allemaal op vrij klein formaat gedaan, niet groter dan 10x15 cm. Toch ben ik er behoorlijk lang mee bezig geweest.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails