Pages

Saturday, May 11, 2013

Jean de Gonet binding for Indonesian cook book. Jean de Gonet binding voor een Indonesisch kookboekje.

 This is my first Gonet binding. I used leather straps to bind over. The spine is sturdy black paper. The content are Indonesian recepies from a further unknown cook called Neeltje. I really love this binding, it is so decorative. If you want to see more of this binding have a look here. The possibilities are endless. I made this book at my bookbinding course, where I bought the signatures.

Voor het eerst heb ik een Gonetbinding gemaakt. De bandjes zijn van leer en de rug van stevig zwart papier. Er staan Indonesische recepten in, een heruitgave van een schriftje van waarschijnlijk een kokkin die Neeltje heette. De uitgeverij is Atelier De Ganzenweide in Uithoorn. Via mijn lerares boekbinden kon ik de losse katernen kopen. Ik heb het boek in de les gemaakt.
De Gonetbinding vind ik echt prachtig, zoveel mogelijkheden. Als je er een heleboel wil zien, kijk dan even hier.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails