Pages

Saturday, May 4, 2013

Restoration of 1001 Night in two volumes. Restauratie van 1001 Nacht in twee delen.





 During my bookbinding lessons I repaired two volumes of Thousand and one Night dating from 1921. It was not a quick job, but I must say one learns a lot from taking an old book apart and putting it back together, A lot of pages were loose, so I had to repair that with thin japanese paper. The cover is totally new.

Op mijn boekbindcursus heb ik de complete versie van Duizend en één Nacht gerestaureerd. Deze uitgave dateert uit 1921 en was in zeer slechte conditie. Ik moet zeggen dat je een hoop leert van het uit elkaar halen van een boek en het weer in elkaar zetten. Er zaten veel bladzijden los en die moesten aan elkaar gezet worden met dun japans papier. De omslag is helemaal nieuw.

 The books are attractive because of the detailed illustrations, the colored ones were pasted in. The illustrations are made by Fernand Schultz-Wettel. The dutch text is by Henri Borel.

Deze uitgave is aantrekkelijk vanwege de mooie gedetailleerde illustraties, waarbij de gekleurde ingeplakt zijn. De illustraties zijn gemaakt door Fernand Schultz-Wettel en de tekst is een bewerking van de Duitse tekst door Henri Borel.
 The black and white illustrations are integrated in the signatures.

De zwartwit illustraties zijn deel van de katernen.
before
I had to remove all the paste before I could take apart the spine.
Ik moest alle lijm verwijderen voor ik de rug uit elkaar kon nemen.


The new spine


I put a color copy of one of the illustrations on the cover.

 The finished books, they look good, don't you think.
De twee gerestaureerde delen zien er goed uit, al zeg ik het zelf.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails