Pages

Saturday, June 8, 2013

Making a purse with free clasp from Crafty Magazine. Een tasje maken met het gratis beugeltje van Crafty Magazine.

 In the United Kingdom there is also a craft revolution going on. I was for a couple of days in London and bought an issue of the new Crafty Magazine #2. With it came a free clasp for a little purse. In the magazine is a full tutorial how to make such a purse. The clasp is attached to the bag with glue and that was the hardest part. First I didn't have the right glue. Luckely the right glue is for sale in the Netherlands (HT 2 Gütermann). I just used some fabric I had and included a piece of needle tatting. I really enjoy the result. It is also a way to use all those little pieces of tatting. There are also claps available with little holes so it is possible to sew your fabric to the clasp. I might try that next time.
In London near Camden Market I also found a very nice craft store called Slanchogled (have no clue how to pronounce that or what it means), it is really worth a visit if you're in London.

In Engeland is ook een ware craftrevolutie gaande heb ik kunnen constateren. Ik namelijk was een paar dagen in Londen. Daar heb ik het tweede nummer van Crafty Magazine gekocht met gratis beugeltje voor een tasje. In het tijdschrift wordt uitgelegd hoe je het tasje maakt. In dit geval wordt het beugeltje vastgelijmd en dat was nog het lastigste onderdeel. Eerst nam ik natuurlijk lijm die ik nog had en dat werkte niet echt. Gelukkig kon ik de aanbevolen lijm hier krijgen (HT 2 Gütermann). Ik heb een lapje gebruikt dat ik nog had liggen en er een stukje naaldfrivolité op gezet. Ik vind het erg leuk geworden. Het is meteen een manier om mijn frivolité te gebruiken. Er bestaan ook van deze beugeltjes met gaatjes, zodat je de stof vast kunt naaien. Dat ga ik de volgende keer eens uitproberen.
In Londen vond ik ook nog een fantastische craftstore Slanchogled geheten (niet echt een naam die ik onthoud!). Het is vlakbij Camden Market, dus als je in Londen bent...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails