Pages

Sunday, September 1, 2013

Little Book of Spells. Klein Toverboek. Free Strathmore Workshop. Gratis Workshop bij Strathmore.

 This little book has a faux leather cover. I pasted thin paper on board with a wrinkle effect. Then I painted it with acrylic paint and after drying I added some black acrylic ink that I wiped off in some parts.

Dit boekje heeft een nepleren omslag. Ik plakte vloeipapier op karton met opzettelijke vouwtjes. Daarna verfde ik de omslag met acrylverf, toen dat droog was bracht ik zwarte acrylinkt aan die ik er gedeeltelijk weer vanaf veegde.
measurements 12,5 x 16,5 cm.
 The embellishments came from an old necklace.
De versieringen zijn afkomstig van een ketting die ik nog had liggen.
 The cotton fabric I used for the back was also painted with acrylic paint.
De katoenen stof voor de rug verfde ik ook met acrylverf.
 The little nobs on the front and back are those little plastic things you can use to make a drawer close softly.
De knopjes op de voor- en achterkant zijn van die plastic plakdingetjes om een lade zachtjes dicht te laten gaan.
 The pages were stamped and then colored with pigment in earthlike colors.
De pagina's werden eerst bestempeld en vervolgens gekleurd met bister.
Free workshop! On September 3 starts a free  online workshop with Strathmore. Last year I did two of them and I liked it very much. This one is by Jane La Fazio. I recommend it, it is fun and totally free.

Gratis online workshop! Op 3 september begint er weer een gratis workshop van Strathmore. Vorig jaar heb ik er twee gevolgd en dat was heel erg leuk. Deze wordt gedaan door Jane La Fazio. Het is echt een aanrader en helemaal gratis.

1 comment:

  1. This is a wonderful idea I will try it! Thanks for posting it!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails