Pages

Friday, September 27, 2013

Needle tatted necklace with vintage ornament. Halsketting van naaldfrivolité met een vintage ornament.


In a junk/antique shop I found an old necklace with this nice copper colored ornament. At once I wanted to add some tatting. This was needle tatted with thread # 10 and needle 5. The closure also came from the old necklace, for it has exactly the same color.

In een kringloopwinkel vond ik een oude halsketting met dit fraaie koperkleurige ornament. Ik wist meteen dat ik er frivolité aan toe wilde voegen. Ik heb garen #10 gebruikt en een naald #5. De sluiting komt van dezelfde ketting, want de kleur komt mooi overeen.

I still have some other parts from the same necklace that I intend to use for my tatted jewelry in the future!

Ik heb nog meer delen van dezelfde oude ketting die ik in de toekomst wil integreren in mijn frivolité sieraden. 

2 comments:

  1. This is very beautiful and I really like how you did not go all the way around it! It looks like a butterfly!

    ReplyDelete
  2. Mooi zeg! Die kleuren groen zijn geweldig en doen het goed bij de koperkleur!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails