Pages

Saturday, October 26, 2013

Needle tatted necklace with pattern. Halsketting van naaldfrivolité met patroon.

 This necklace called 'Zara' was made with needle tatting. You can also make it with two shuttles. I used thread #10 and needle #5. I put the bead on the ball thread (with shuttles put the bead on shuttle 1). I am always happy when I find beads with the hole in the top, they give such a nice weight to your necklace. An other possibility is of course to add an embellishment with a jump or split ring. The advantage of that method is that you can change what you put on it.
I have been practising drawing a tatting pattern and I am proud to give you here my link to the Pdf.

Deze halsketting, 'Zara' genaamd, is gemaakt van naaldfrivolité. Met twee spoeltjes kan natuurlijk ook. Met garen #10 en naald #5. De kraal heb ik van tevoren aan de draad van de bol geregen (wanneer je spoeltjes gebruikt doe dan de kraal aan spoeltje 1). Ik ben altijd heel blij als ik mooie kralen vind met het gat in het bovenste gedeelte, dan hangen ze mooi en geven gewicht aan de ketting. Een andere mogelijkheid is natuurlijk een hangertje aan de ketting te bevestigen met een metalen ringetje. Het voordeel is dan dat je het nog kan veranderen ook.
Ik heb hard geoefend op het tekenen van frivolitépatronen en met gepaste trots voeg ik hierbij de link toe van de Pdf van dit patroon.

1 comment:

  1. thank you for this beautiful pattern and merry christmas

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails