Pages

Saturday, November 16, 2013

Needle tatted snowflake. Sneeuwvlok van naaldfrivolité.

These needle tatted snowflakes are made in two rounds. An example of the first round can be seen on the right of the picture above. The next round is a bit complicated, at least at first, for you have to pull the thread through all the rings of the first round. But after snowflake #3 I almost could do it with my eyes closed. I used thread #10  and a needle #5. It must be possible with shuttles, but a needle makes it a lot easier. The pattern can be found on instructables.com here. In this pattern beads are used, I didn't, for I will use these snowflakes on Christmas cards, so I like them as flat as possible. They are not finished yet, I still have to block them.

Deze sneeuwvlokken zijn gemaakt met naaldfrivolité in twee rondes. Een voorbeeld van de eerste ronde zie je rechts op de foto. De volgende ronde is wat lastiger, want je moet de draad eerst door alle ringetjes van de eerste ronde halen. Maar het went, na de derde sneeuwvlok kon ik het bij wijze van spreken met mijn ogen dicht. Ik heb garen #10 gebruikt en naald # 5. Het moet natuurlijk ook mogelijk zijn dit met spoeltjes te doen, maar hoe heb ik niet uitgezocht, de naald leek me makkelijker en sneller. Het patroon is te vinden op instructables.com hier. In het originele patroon worden kralen gebruikt, dat heb ik niet gedaan, want ik wil ze voor kerstkaarten gebruiken en dus zo plat mogelijk maken. Ze zijn nog niet helemaal klaar, ik moet ze nog opspannen.

2 comments:

  1. Wow looks like a great snowstorm! You have very nice needle tatting skills, and it's nice to block or iron things but I do like it when they look good, like these do, before any thing is done with them, makes me think the pattern is good. I shuttle tat so not sure this will work for me.

    ReplyDelete
  2. I have been thinking it might I gonna see!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails