Pages

Sunday, December 1, 2013

Gelli prints for book cover. Gelli prints voor boekomslag.

first layer foam stamp

second layer

Have been making some prints with my Gelli Arts Printing Plate, love to work with it! I need them for the cover of a book I am binding. I don't know yet which one I'll choose. Here are some examples of the prints I made. Of each one I made two, one for the front and one for the back. The prints are quite a bit larger then what I need for the book, so I'll have to decide which part will look best on the book. The back is blue leather. I'll show the result when the book is finished.

Heb een paar prints gemaakt met mijn Gelli Arts Printing Plate, die werkt zo fijn! Ik heb ze nodig om het voor- en achterplat van een boek dat ik aan het binden ben te bekleden. Ben er nog niet uit welke ik ga nemen. Hier zie je een paar voorbeelden. Van iedere print zijn er twee die redelijk gelijk zijn, één voor de voorkant en één voor de achterkant. De prints zijn ruimschoots groter dan het boek, dus de uitsnede moet ik ook nog bepalen. De rug is blauw leer. Als het klaar is zal ik het laten zien.
first layer foam stamp
second layer
first layer bubble wrap
 second layer
first layer used a comb
second layer

1 comment:

  1. Looks like you have been having fun with this, I like the look of the plain blue and when you use the red and blue I feel that another medium on top should be used in a red to bring it together. Maybe you planed this already with the other parts of the book, like the stitching you use or coloring the page edges. You are always doing such nice work it will be fun to see what you make keep us posted!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails