Pages

Saturday, November 22, 2014

Book review on drawing fairies, part 2. Boekrecensie over elfen tekenen, deel 2.

Published by impact-books
The series Dreamscapes by Stephanie Pui-Mun Law are a lot more than books on drawing fairies. She shows all sorts of subjects from the magical world, such as fairies, mermaids, angels, witches and a big variety of magical animals e.g. unicorns, dragons, phoenix etc.
I love to look through these books for they help me get ideas and to dream about being able to paint like her. It is all about watercolor. Each book has step by step exercises and step by step very elaborate paintings to follow.
There are some smaller parts how to draw particulair subjects, but that is not the main subject of these books. It is a pity that the first 28 pages in all three volumes are practically the same, these pages treat the water color basics.
In my experience the bigger paintings are not so easy to copy, Stephanie uses lots of colors and gives very precise directions, but her masterpieces are for better artists than me. Nevertheless I love to page through her books and I find that taking a small part of one of her paintings and try to copy that is a much more satisfying exercise.
For part 1 in this series look here

De driedelige serie Dreamscapes van Stephanie Pui-Mun Law behandelt veel meer dan elfen tekenen.
Ze laat allerlei soorten onderwerpen uit het magische rijk de revue passeren, zoals elfen, meerminnen, engelen, heksen en een groot aantal fabeldieren bijv. eenhoorns, draken, de phoenix enz.
Ik vind het heerlijk om deze boeken door te bladeren om op ideeën te komen en ervan te dromen ooit zo goed te kunnen tekenen. Ze behandelt uitsluitend de aquareltechniek. Elke deel heeft stap voor stap oefeningen en bovendien zeer uitgewerkte schilderijen in stap voor stap uitleg.
Er zijn af en toe korte gedeelten met uitleg hoe iets te tekenen, maar dat is niet de hoofdzaak in deze boeken. Ik vind het jammer dat de eerste 28 pagina's in alle delen vrijwel hetzelfde zijn, hier wordt de basis uitgelegd van het werken met aquarelverf.
Mijn ervaring met de uitgebreide schilderijen is dat het heel moeilijk is die echt na te schilderen, Stephanie gebruikt heel veel verschillende kleuren en de beschrijvingen hoe dat toe te passen zijn erg gedetailleerd, hier moet je echt wel flink wat ervaring voor hebben. Desalniettemin vind ik deze boeken een fijn bezit omdat ik ze graag inkijk en ik heb gemerkt dat als ik een klein deel van een schilderij neem en dat kopieer het een veel bevredigender oefening wordt.
Deel 1 van deze serie vind je hier.

1 comment:

  1. I know what you mean they, I do the same thing and enhance a smaller picture great review!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails