Pages

Sunday, January 10, 2016

Tatted pendant with Catherine Wheel Join. Hanger in frivolité gebruikmakend van de Catherine Wheel Join.



A Happy 2016 to all my followers.

I started my new year with the course Next steps in shuttle tatting by Marilee Rockley. The first course didn't seem appropriate for me as I am tatting for several years now. The first lesson was the pendant you see in this post. The subject being the Catherine Wheel Join. Not that I didn't know this join (I did it before), but it was a good exercise to do it again. As you can see in the pink pendant my joins are not that good. In the blue one I made a better job of it. I like doing this course because working with beads is not something I have done a lot. It is not as easy as without beads and I find I have to sit at a table to get it right. No hanging on the coach for me! The course can be found at Craftsy.

Ik ben mijn nieuwe jaar begonnen met de cursus Next steps in shuttle tatting by Marilee Rockley. De eerste cursus heb ik maar overgeslagen omdat ik per slot van rekening al een paar jaar frivolité beoefen. De eerste les was deze hanger. Het onderwerp was de Catherine Wheel Join. Niet dat ik die nooit ben tegengekomen, ik heb hem ook wel eens gebruikt, maar het was een goede oefening. Zoals je bij de roze hanger kunt zien, ging het nog niet meteen goed, bij de blauwe heb ik het al beter onder de knie. Ik vind het leuk deze cursus te doen, omdat er vooral met kraaltjes wordt gewerkt, iets wat ik nog niet zoveel heb gedaan. Het valt niet mee met die kraaltjes, ik merk dat ik er mee aan een tafel moet zitten. Dus geen gehang op de bank voor mij! De cursus vind je bij Craftsy.


1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails