Pages

Sunday, March 6, 2016

Tatted necklace with encapsulation technique. Halsketting van frivolité met de 'encapsulation' techniek.

Lizbeth thread #10, Spring Garden, Spring Green, Raspberry Pink Med.
"Encapsulation" enables you to take thread to another place in your work and so you can move colors around. I found this pattern an enormous challenge and I didn't succeed in one go. As you can see my folded rings are not quite the same size. I must say now I have been acquainted with this new technique I see a dazzling amount of possibilities. So much that I think I will make something quite simple next.
The pattern is again from the Craftsy course Next steps in shuttle tatting from Marilee Rockley.

"Encapsulation" (inkapselen) stelt je in staat de garendraad onzichtbaar mee te voeren naar een andere plek in je werk en hem daar weer tevoorschijn te laten komen. Dit patroon was echt een uitdaging en ik heb herhaaldelijk stukken moeten uithalen. Mijn 'gevouwen' ringen zijn ook niet van gelijke grootte. Nu ik deze techniek ken, zie ik een oneindig aantal mogelijkheden opdoemen. Zoveel zelfs dat ik nu maar eens iets simpels ga maken.
Het patroon is weer van de Craftsy cursus Next steps in shuttle tatting van Marilee Rockley.

3 comments:

  1. It's gorgeous! Any new technique needs practice, and I imagine this one is especially tricky to learn.

    ReplyDelete
  2. Beautiful job on this very challenging design!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails